Van ATX naar Mini ITX – advies nodig

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Profielfoto van Lunasa Lunasa 1 jaar, 6 maanden geleden.

• Auteur
    Profielfoto van MegaFlippo
    MegaFlippo
    Bijdrager

Ik heb momenteel een Asus Maximus Ranger met een i7 6700k (stock) en een GTX 980 (stock) de i7 is momenteel nog voorzien van waterkoeling dmv een NZXT X61 en een voeding van Corsair, de AX760i. Omdat ik de tijd heb gehad dat het allemaal gezien mag worden en op mijn bureau staat, en ik een nieuwe mini-pc moest bouwen als servertje ben ik door het virus aangestoken en wil ik mijn desktop ook gaan verkleinen.

De server PC bestaat uit deze configuratie:
    1x Noctua Processor Koeler NH-L9i
    1x Crucial 2x8GB, DDR4, 2400MHz, CL16, Ballistix Sport LT
    1x Intel Skylake Core i7 6700 3.40GHz 8MB Box
    1x Asus mITX Moederbord Z170I Pro Gaming
    1x Fractal Design Mini Tower Node 202 mITX + 450W voeding
    1x EVO 950 m2 SSD.

Dat werkt prima en loopt op prima temps. Nu zat ik eerst te denken om naast de Geforce GTX980 en de i7-6700k ook mijn NZXT kraken X61 mee te nemen, maar dan moet ik meteen naar een Fractal Design Core 500 kast gaan, en ook dan past het NET (radiator dan). Aangezien ik alles heb draaien op stock settings zou ik ook weg kunnen komen met de NH-L9i gok ik, zodat ik een vrijwel identieke build krijg als mijn server pctje. Uitgaande van een review, kwam ik echter uit op de Raven RVZ02.. Keuzes keuzes..

Kortom de vraag is;
    Maakt het nog uit of ik voor de Node 202 (of) RVZ02 ga qua koeling, uitgaande van een i6700k en een GTX980? Wat zouden jullie doen? Wel of geen waterkoeling meenemen (en dan meteen aan een fors grotere kast vast zitten)…

Profielfoto van Lunasa
    Lunasa
    Bijdrager

Zou gaan voor een Node 202, lekker strak en mooi design.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.